A KB35 Színházi Nevelési Társulat missziója, hogy iskolai közösségek számára biztosítson olyan közösségi színházi előadásokat, melyek kidolgozásában a pedagógiai és pszichológiai szempontok elsődlegesek, a közönség pedig nem csupán nézőként, hanem alkotótársként vehet részt a produkció közösségre szabott egyedi megvalósításában.
Társulatunk tagjai középiskolai tanárok, pszichológusok, drámapedagógusok, színházi alkotók – akik azért dolgoznak, hogy a fiatalok megkaphassák, kialakíthassák azt a tudást, amellyel változtatni képesek saját és környezetük életén. Kiemelten fontos számunkra, hogy eljussunk olyan közösségekhez, amelyek tagjai jelentős részben hátrányos helyzetűek.
Civil szervezet vagyunk, akik a fenti missziót maguk is kapták, és továbbfejlesztették. Egy Pest megyei kistelepülés gyerekszínjátszó közösségének a tagjaiként azt tapasztaltuk, hogy elég egy-két elhivatott pedagógus ahhoz, hogy a világról és annak alakításáról való gondolkodásunk alapvetően megváltozzon. Az általunk létrehozott produkciókban sosem az érdekelt minket, hogy miként mutassuk meg saját különlegességünket, hanem az, hogy miként osztozik minden ember ugyanazokban a nehézségekben – melyeknek természetesen egyedi társadalmi-kulturális környezet a háttere. Olyan problémákat állítunk előadásaink középpontjába, melyek csak közösségként megoldhatók, legyen szó kisközösségekről, vagy akár egy egész társadalomról, mely tudatos és aktív állampolgárokból áll.
Hiszünk abban, hogy e tudatosság és közösségi aktivitás kialakítása a fiatalok nevelésében gyökerezik. Éppen ezért a színházi nevelési előadások mellett rendszeresen szervezünk táborokat, tartunk drámaórákat, illetve tagjaink színjátszó-, illetve drámacsoportokat vezetnek Inárcson és Budapesten.
A trénerek tevékenysége a KB35-ön kívül:
Fodor Éva: Drámapedagógusként dolgozik többek között a Mesemúzeumban, illetve színjátszó csoportokat vezet. A Wesley János Főiskola vendégelőadójaként pedagógusokat oktatott a drámapedagógiai módszerek használatára. Számos tábor munkájában vett részt drámapedagógusként többek közt a Világszép Alapítvány szervezésében.
Kovács Anna: Középiskolai magyartanár, drámatanár, diákönkormányzat munkáját segítő tanár. Számos színjátszó csoportot vezetett, illetve különböző táborok szakmai munkájában vett részt.
Kovács Zoltán: Középiskolai magyartanár, drámatanár. Számos színjátszó csoportot vezetett, pedagógusokat oktatott a drámapedagógiai módszerek alkalmazására. Korábban egy projekt keretében az Élményakadémiával együttműködve alkalmazott drámapedagógiai módszereket gyermekotthonban élő gyerekek, fiatalok fejlesztésében.
Szivák-Tóth Viktor: Szabadúszó színházi rendező, író, drámapedagógus. A hazai színházi nevelési társulatok többségével dolgozott már, többek között a Kerekasztal Színházzal, a Káva Kulturális Műhellyel, RÉV Színházzal, Láthatáron Csoporttal és a MU Színházzal. A Szkéné Színház Rakpart3 programjának szakmai vezetője. Rendszeresen tart workshopokat a drámapedagógia használatáról, lehetőségeiről.
Miben segíthet a kitalált történetek megalkotása és közös eljátszása? Hogyan adhat valós tapasztalatot és tudást a játék? Miért biztonságosabb a fiktív világon belül találkozni a saját problémáinkkal és a bennünket körülvevő világ kihívásaival? A workshopunkon bemutatott drámapedagógiai módszerek a közös alkotáson és játékon keresztül segítik a gyerekeket, fiatalokat abban, hogy felfedezzék és mozgósítsák saját és egymás erőforrásait, ami motorja lehet az egyén és a csoport fejlődésének is. Olyan formákat mutatunk be, melyek könnyen elsajátíthatók és alkalmazhatók a szociális kompetenciák, megküzdési képességek fejlesztésében – olyan gyakorlati eszközöket ismertetünk, melyekkel már önállóan is belevághatunk akár alsó tagozatos, akár kamasz gyerekekkel a közös játékra és gondolkodásra épülő történetalkotásba. Szakmai meggyőződésünk, hogy a képzeletünk képes kimozdítani a saját életünket, de akár a világot is a megszokott kerékvágásból, képes új nézőpontokból rávilágítani a problémáinkra, ráadásul felszabadító és megerősítő élménnyel ajándékoz meg bennünket.